Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 28 februari 2020

Av Robert - 28 februari 2020 19:55

Ja, efter en hel arbetsvecka med en del prestationsångest och noll energi så har det blivit helg. Och det har ju gått några dagar utan så mycket aktivitet på denna blogg så vad passar då bäst än att skriva av sig lite?

Jag får återkomma och fördjupa i ämnet prestationsångest som jag nämnde, det kräver nog ett helt inlägg för att jag ska ge så bra förklaring som möjligt. Men nu till det trevliga!

 

I tisdags var det sista ordinarie gången på nivå 1 av Poledance och det enda som återstår är ett såkallat "ta-igen-pass" då jag råkade skada handen på jobbet och var tvungen att stå över ett pass i januari. Men studion har ett bra system för dem som kanske skadade sig eller blev sjuk eller som av andra omständigheter inte kunde vara med under ett pass under en termin att kunna ta igen missad träningstid på ett sådant ta-igen-pass. Jag har ett sådant pass som väntar - än så länge oklart när.

Och jag bara måste säga att vi har varit ett helt fantastiskt gäng elever som kämpat under januari och februari, men det hade inte varit möjligt utan vår minst lika fantastiska instruktör "Jossan"! Hur grym är inte den här tjejen?!

Du och studions alla andra instruktörer är helt awesome, ni har verkligen öppnat mina ögon och jag beundrar er!

          


Något annat som är på sluttampen är passen på torsdagarna med styrka och stretch, där har jag och hela min underbara klass två ta-igen-pass. Den första nu på söndag förmiddag och igen nästa torsdag. Men den här gången har det varit för att vi har haft många sjuka eller frånvarande utan för att våran instruktör haft lite bekymer på annat håll. Men vi i klassen är glada ändå för att vi får träna, vi får sådan härlig energi av att träna på detta grymma ställe!

Nu märks gårdagen mest genom enorm träingsvärk i låren, bara att resa sig ur en stol är nog så svårt!


Här är förresten Emma, en av mina fantastiska träningskompisar som fick mig att komma till sudion från första början.

  


Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards