Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Robert - 5 februari 2020 21:36

 

Att få 205 poäng under serie i bowling är en kanonbra serie enlig mig och många andra utövare inom sporten. Men hur stor är sannolikheten att exakt samma höga 205 poäng även dyker upp i nästa serie därpå?

En på miljonen?? Jag tror det!
Det har aldrig hänt mig under dom år jag varit aktiv spelare.
 
Känns helt overkligt just nu att bara titta på pappret med resultatet på nu efteråt, det här är i högsta grad unikt för bowlingen i allmänhet och för mig som spelare i synnerhet!
Vad som gjorde det hela möjligt är svårt för mig att spekulera i, teorierna är säkert många.
Men en sak är säker, det kändes hur bra som helst att spela, känslan och energin i kroppen var på topp för både mig och även för flera av mina kompisar i hallen.
Inte för mycket eller för lite olja på banan, rätt kast- och skruvteknik och rätt fokus.
Det är vad jag tror bidrog.
Kan säga att jag nu är mer än peppad till nästa tävling i slutet på april i Bollnäs.

Annars så var det dags igen för poledance-träning igår på tisdagskvällen.
Vikarierande instruktör hade vi elever den gången och då fick vi lite nya tekniker att träna på vid klättring och pole-sit.
Variation berikar tycker jag och det kändes bra efteråt för mig.
Inte så mycket träningsvärk i kroppen efter det passet, kan jag konstatera nu efterhand.

Imorgon kör jag ett arbetspass till halv tre-tiden imorgon eftermiddag innan jag är tillbaka i studion för ett styrke- och stretchpass på kvällen.

Nu känns det så himla lätt att bara säga "nu kör vi!"

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards