Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 15 februari 2020

Av Robert - 15 februari 2020 18:50

 

Oj, vilken dag det har varit!

Från början var dagen bara ett oskrivet blad förutom att jag skulle träffa ett par vänner från Jämtland över en frukost på Hotell Södra Berget i Sundsvall. En av dom få gånger jag byter ut en sovmorgon för att lägga den tiden på att träffa vänner över en hotellfrukost vid halv åtta på morgonen. 

Vad jag inte visste då var att hela dagen skulle bli mer än bara ett frukostmöte, den skulle bli så innehållsrik.


Mina jämtländska vänner är i alla fall Tomas och Annie. Annie (i mitten av bilden) lärde jag känna i Vännäs för åtta år sedan när jag tog D-körkortet (buss) och vi håller fortfarande kontakten. 

Tomas är hennes pojkvän och som är en ganska ny bekantskap för mig  men som på kort tid har blivit en vän till mig  också. 

 

Efter en trevlig stund tillsamans under frukosten så åkte jag till poledance-studion då jag visste att idag kl 10 var det så kallad "Open pole".

"Open pole" är ett drop-in-träningspass kan man säga där elever vid studion kan komma och träna extra på sina trick eller övningar med en instruktör som håller koll och hjälper till om det skulle behövas. För mig var det här första gången någonsin jag var med på en open pole och jag såg detta som ett gyllene tillfälle att träna på det jag ville utan krav och tempo.

Jag var beslutsam att jag idag skulle klara av att göra en sk "hangback" där jag inte använder några händer för att hålla mig kvar på stången.


Jag var så himla stolt över mig själv när jag nådde målet att klara av tricket. Och jag är fortfarande stolt över mig själv då jag ser på den här bilden som är ett bevis!

 

Om det gjorde ont? Svar: JAAA! men jag tjurade på.

Och titta, NO HANDS!!

Tack bästa instruktör Janina för att du tog den här bilden, jag är så sjukt nöjd!


Efter passet på studion var det dags att träffa mina jämtländska vänner igen. Dom hade planer på att spela bowling vid 13 och undrade om jag ville hänga på.

- Utmärkt idé, sade jag.


Efter spelandet blev det lunch på Max och en tur till Birsta handelsområde för att ta tillvara på tiden tillsamans och för att umgås. En hel del prat och härliga skratt bjöds det på medans vi strosade runt i butikerna.

När så klockan passerade 18 och mina vänner hade fått tag på mat inför resan hemåt till Jämtland så sade vi hejdå och tackade varandra för en sjukt trevlig dag.

Jag är så sjukt glad att jag har er!


Men jag tror det var ett bra tag sen jag fick så mycket fin energi bara under en hel dag!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards