Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 25 januari 2022

Av Robert - 25 januari 2022 00:31

Så hände det som inte fick hända - jag blev sjuk!
Hade absolut ingen aning hur det här skulle bli men det som tog stor plats i huvudet var förstås "CORONA". Och bara dagen innan hade jag läst att om man blir så här sjuk så kunde man vara väldigt säker på att det är nya "Omikron-varianten", den variant som är mer smittsam än någonsin. Mer smittsam än "Delta"
Man kunde också ställa in sig på minst en veckas sjukskrivning och isolering, vilket jag har gjort. En hel vecka hemma.

Men med bara två dagars feber, sova bort några dagar till och att klara sig utan lukt- och smaksinne ett tag så tror jag att jag klarat mig undan ganska lindrigt? Ingen sjukhusvård i alla fall tack och lov!
Sjukvården är som den är i den här regionen.

Covid-test i fredags orkade jag med men fortfarande så väntar jag på provsvar. Nu kanske det inte spelar son stor roll vad jag får för provsvar för jag är ändå nästan helt frisk.
Men visar det positivt för Covid så låt det göra det! Då har jag en grej att skriva upp på min meritlista.
Jag överlevde pandemin - i alla fall för den här gången!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards