Aspie behind the wheel

Direktlänk till inlägg 7 mars 2020

Vem i helvete har nåt emot poledance!?

Av Robert - 7 mars 2020 18:45

Den 2:a februari drabbades studion jag tränar i, Pole Point Studio av skadegörelse. Och i torsdags var det tydligen dags igen! Jag blir så upprörd och ledsen att våran träningsstudio ska behöva bli drabbad av just något sådant onödigt och meningslöst!!!

Jag menar, vem fan har nåt emot poledance, twerk, chairdance och styrka & stretch??!! 


Dom här bilderna togs av Janina, instruktör och ägare av Pole Point Studio

   

Två vandaliseringar på en månad är helt förskräckligt och de/dom som gjorde den avskyvärda gärningen i båda vandaliseringarna hade nog ingen aning om vilka konsekvenserna blev när glassplittret hamnade på golvet i en studio där man utövar poledance. Studion går inte att använda överhuvudtaget!

Först och främst så är utövarna barfota för att få maximal hudkontakt med stången man är på, därför vore det förödande om det fanns glassplitter på golvet. Och när det blev ett stort hål i ett relativt stort fönster blev det riktigt kallt i rummet vilket inte är bra heller då utövarna inte har mycket kläder på kroppen. Också för att få så mycket hudkontakt med stången som möjligt.


Men det handlade bara om skadegörelse bägge gångerna, det finns inget utav värde att knycka i en sådan lokal. Datorer, kontanter och annat värdefullt existrerar inte där.

Men nu när det hände senaste gången så fick ägaren och instruktören av studion ta tag i ett jobbigt efterarbete i form av kontakt med glasfirma, polisanmälan och mycket städning, tid som kunde ha använts till att träna och instruera elever istället. Dessutom fick delar av inredningen i studion kastas i form av mattor, gardiner och kuddar som blev skadade av glassplittret.


Då lokalen är en hyreslokal blev dom skadade rutorna en fråga för hyresvärden men fortfarande känns det så ledsamt och så jäkla trist att nåt så oskyldigt att en träningslokal ska behöva bli drabbad av något sådant. 

Och jag är säker på att vi elever är överens, ingen ska hindra oss från att utöva våran sport!!

 
 
Amisa

Amisa

7 mars 2020 20:42

Tråkigt när folk bara är ute för att sabba för andra!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hedvig

8 mars 2020 16:04

Fy fan! Sådant här går jag lätt i taket över. Det räcker att någon har fötterna på bussätet och jag måste riktigt anstränga mig för att vara på fortsatt bra humör. Antar jag att du kan relatera till? :-) Ang. lokalen, fanns filmkameror? Om inte, kommer man kunna sätta upp det nu eller finns regler som begränsar eller helt utesluter den möjligheten? Hoppas polisanmälan leder någonstans!

Och har en Hedvig vägarna förbi Sundsvall, hoppas hon på att träffa dig i lokaltrafiken! :-)

Robert

19 mars 2020 21:57

Oj, ber om ursäkt för sent svar på kommentaren.
Hej igen Hedvig! Ja, skor på sätet får det att krypa i kroppen lite. Men jag brukar skoja lite med dom jag har ombord. ser jag till exempel någon som ligger ned i soffan längst bak i bussen så brukar jag ta mikrofonen och skoja lite. Vad jag sedan säger i mikrofonen är lite beroende på hur situationen är ;)
Betr. träningslokalen som blev utsatt för skadegörelse så är det just nu inte möjligt för studions ägare att sätta upp kameror då det är en lokal som hyrs. Då kameraövervakning kräver tillstånd enligt lag så tror jag inte att hyresvärden i det här fallet tänker lägga sin energi på all pappershantering sådant innebär. Sen är det inte självklart att man blir beviljad tillstånd alla gånger man söker då det är flera aspekter som man måste ta hänsyn till.
Tråkigt och sant.

Men vad kul! :-) Du är mer än välkommen både hit till den här stan och ombord på min kärra! :-D

Mejla mig gärna så berättar jag mer!
robertivnas@hotmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 7 februari 2022 22:01


När jag tog min andra dos vaccin så trodde jag att det var den sista. Men tänk så fel jag hade. Just hur corona-viruset utvecklar sig med nya mutationer som nu den senaste som är omikron så får man väl hålla med om att en påfyllnadsdos är nödvändig. ...

Av Robert - 29 januari 2022 20:42

Det skulle visst dröja till den så kallade fjärde vågen tills det var min tur att insjukna. Omikron-varianten var den som skulle få mig på fall! I tisdags fick jag provsvaret, dock hade det gått så lång tid från att jag testade mig att jag hade hunn...

Av Robert - 25 januari 2022 00:31


Så hände det som inte fick hända - jag blev sjuk! Hade absolut ingen aning hur det här skulle bli men det som tog stor plats i huvudet var förstås "CORONA". Och bara dagen innan hade jag läst att om man blir så här sjuk så kunde man vara väldigt sä...

Av Robert - 15 januari 2022 17:52

15 januari, ett datum som inte betyder så mycket för många. För dom allra flesta är januari inte mer än en någon form av transportsträcka till ljusare och varmare tider. Januari är för det mesta mörk, kall och snöig. Årets januari är dock ett undanta...

Av Robert - 14 januari 2022 08:44


Ibland tillåter körschemat att göra nåt annat än köra och vas passar då bättre än att ta ett varv runt kärran och ta lite frisk luft? Dom senaste dagarna har ett oväder rasat i dom västra delarna av södra Norrland och det har även märkts även här i...

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards