Aspie behind the wheel

Direktlänk till inlägg 21 februari 2020

Nattjänstgöring

Av Robert - 21 februari 2020 23:25

Ett tag sen sist, det har blivit dags igen för nattpass på jobbet. Hur startade jag då denna dagen? Jo, först en rejäl sovmorgon, frukost vid 13-14 och därefter en härlig promenad på x antal kilometer då solen fortfarande var uppe. Bananerna var tydligen slut hemma så därför mellanlandade jag på affärn under prommisen. 

Just bananer är en viktig del i min frukost. Man får en sån härlig energipåfyllnad när man har en sådan "gul grej" i frukostgröten!

Kvällens/nattens pass började inte förän vid efter klockan halv åtta och avslutas vid tre på natten. Jag och min kollega Nisse har ansvaret för nattens turer till och från stan där jag kör den sista från stan.
Hittills har det inte varit några svårigheter i trafiken. Det enda var nog tidigare ikväll en kille med en fylld genomskinlig plastmugg på en hållplats som jag fick be att hålla muggen med drickat utanför bussen. Killen valde att kasta iväg muggen innan han klev ombord men annars kunde han ju ha druckit upp, tyckte jag.
Helt omöjlig är jag inte.

Men det är ändå några timmar kvar av passet så mycket kan hända men förhoppningsvis inte. Lönehelgen är först nästa vecka. Men visst har jag varit med om halvjobbiga och ibland oväntade händelser på dom nattpass jag jobbat.
Exempel på det blir det i senare inlägg.
I alla fall får nu kaffemaskinen, mobilen eller TVn hålla mig sällskap dom stunder man har rast/uppehåll ensammen på depån i natt.

Men redan nu är det dags för nästa tur till stan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 7 februari 2022 22:01


När jag tog min andra dos vaccin så trodde jag att det var den sista. Men tänk så fel jag hade. Just hur corona-viruset utvecklar sig med nya mutationer som nu den senaste som är omikron så får man väl hålla med om att en påfyllnadsdos är nödvändig. ...

Av Robert - 29 januari 2022 20:42

Det skulle visst dröja till den så kallade fjärde vågen tills det var min tur att insjukna. Omikron-varianten var den som skulle få mig på fall! I tisdags fick jag provsvaret, dock hade det gått så lång tid från att jag testade mig att jag hade hunn...

Av Robert - 25 januari 2022 00:31


Så hände det som inte fick hända - jag blev sjuk! Hade absolut ingen aning hur det här skulle bli men det som tog stor plats i huvudet var förstås "CORONA". Och bara dagen innan hade jag läst att om man blir så här sjuk så kunde man vara väldigt sä...

Av Robert - 15 januari 2022 17:52

15 januari, ett datum som inte betyder så mycket för många. För dom allra flesta är januari inte mer än en någon form av transportsträcka till ljusare och varmare tider. Januari är för det mesta mörk, kall och snöig. Årets januari är dock ett undanta...

Av Robert - 14 januari 2022 08:44


Ibland tillåter körschemat att göra nåt annat än köra och vas passar då bättre än att ta ett varv runt kärran och ta lite frisk luft? Dom senaste dagarna har ett oväder rasat i dom västra delarna av södra Norrland och det har även märkts även här i...

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards