Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Robert - 17 februari 2020 17:37

Det ni ser på denna bild är min kärra som för det tillfället var på en av dom linjer där man måste backa in på en vändficka för att kunna fortsätta vidare på linjen, i det här fallet var det linje 129 och platsen är Långsjön drygt en mil från Njurundabommen.

Det ser enkelt ut men själva stället där man ska backa in bussen på är knappt två gånger bussens bredd och dessutom är vägen man kör på innan man gör manövreringen nästan lika smal. Sen är kärran 14 meter lång också.

Nu när snömängderna är så pass låga och det saknas helt och hållet plogvallar så kan man utan problem svepa överhänget (del av bussen mellan front och framhjul) på bussen över diket på vänster sida och backa med god marginal från hinder och eventuella faror. Men det är inte alltid man har tur vid dessa platser där utrymmet inte är generöst.
Jag känner till tillfällen då förare fått problem vid dessa halvt osäkra manövreringar på vändplatser.
Jag har än så länge inte haft problem under mina år härute, men peppar peppar...

Som jag skrev tidigare så har jag gått på kvälls- och nattjänstgöring och jobbar så i en dryg vecka. Dessutom så är min tid som katt- och husvakt över för den här gången och jag bor återigen i Sundsvall.

Nu ska jag köra vidare, vi ses!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards