Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 14 februari 2020

Av Robert - 14 februari 2020 19:13

I ett tidigare inlägg så berättade jag om det som verkligen utmanade mig och min diagnos. Jag stod inför dilemmat att antingen skotta och röja snö för att ta mig nånstans eller riskera att inte ta mig nånstans överhuvudtaget.

Men det hela löste sig och sedan dess har det inte varit fler framkomlighetsproblem här inte.
   
Sedan följde regn, plusgrader och till sist minusgrader förvandlade vintervägen med packad snö till isväg, det positiva var att det gav bra bärighet för personbilen till och från huset.
Men svårigheterna kom senare, i måndags kväll var min uppgift att dra soptunnor till huvudvägen inför sophämtningen nästa dag. En vandring på ca 200 meter.

Med halvt fylla tunnor, brun tunna med matavfall och grön för brännbart blev den annars så enkla uppgiften svår.
Vägytan var extremt knölig och hal och till detta tillsamans med mörker och ett par dåliga skor på mina fötter gjorde det hela mycket jobbigt. Jag fick kämpa för att inte ramla och samtidigt ta mig framåt.

Men det hela gick bra och med uppgiften slutförd så var jag efteråt tacksam att jag undvek att slå ihjäl mig i mörkret.
Men på nytt sattes energin på prov precis som vid senaste snöfallet.

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards