Aspie behind the wheel

Direktlänk till inlägg 27 januari 2020

Välkommen till skapandets hörna

Av Robert - 27 januari 2020 21:22

Snart en månad har gått sedan allra första inlägget på denna blogg och då kan jag passa på att visa er läsare hur jag har det där alla idéer vävs ihop och som blir till dom inlägg som ni kan läsa här på denna blogg,

Förutom skrivande så förekommer det också här musik och skapande i detta rum som jag ibland kallar för studion.


Det finns mycket att berätta om just denna plats där jag nu i år bott i fem år men det återkommer jag i senare inlägg. Bland annat för drygt ett år sedan gav jag mig in på utmaningen att ge rummet en facelift vilket tog mycket tid och energi i anspråk men så nöjd jag blev, så himla härligt med nya färger och även nya möbler!

Efter det så var rummets identitet klar, vitt och grått i väggfärg som möblemang.

Och nu tillåter jag oftast inte mer än två färger i ett rum.

 

 
 
Amisa

Amisa

14 februari 2020 19:21

Vad gör du för typ av musik?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Robert

15 februari 2020 18:50

Den musik som jag sysslar med går under kategorin "New-age" eller enkelt uttryckt instrumental avkopplande musik. En genre som jag haft som intresse i nästan tjugo år. Började musicera keyboards när jag var tretton år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 7 februari 2022 22:01


När jag tog min andra dos vaccin så trodde jag att det var den sista. Men tänk så fel jag hade. Just hur corona-viruset utvecklar sig med nya mutationer som nu den senaste som är omikron så får man väl hålla med om att en påfyllnadsdos är nödvändig. ...

Av Robert - 29 januari 2022 20:42

Det skulle visst dröja till den så kallade fjärde vågen tills det var min tur att insjukna. Omikron-varianten var den som skulle få mig på fall! I tisdags fick jag provsvaret, dock hade det gått så lång tid från att jag testade mig att jag hade hunn...

Av Robert - 25 januari 2022 00:31


Så hände det som inte fick hända - jag blev sjuk! Hade absolut ingen aning hur det här skulle bli men det som tog stor plats i huvudet var förstås "CORONA". Och bara dagen innan hade jag läst att om man blir så här sjuk så kunde man vara väldigt sä...

Av Robert - 15 januari 2022 17:52

15 januari, ett datum som inte betyder så mycket för många. För dom allra flesta är januari inte mer än en någon form av transportsträcka till ljusare och varmare tider. Januari är för det mesta mörk, kall och snöig. Årets januari är dock ett undanta...

Av Robert - 14 januari 2022 08:44


Ibland tillåter körschemat att göra nåt annat än köra och vas passar då bättre än att ta ett varv runt kärran och ta lite frisk luft? Dom senaste dagarna har ett oväder rasat i dom västra delarna av södra Norrland och det har även märkts även här i...

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards