Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 19 januari 2020

Av Robert - 19 januari 2020 10:00

Jag nämde i ett tidigare inlägg att musiken har hängt med mig under många år, men vad spelas det då hemma hos mig?

Spotify är en fantastisk tjänst där jag hittat mycket av den musik som känns så mycket "jag".

Jag spelar oftast instrumental musik hemma (instrumental-älskare som man är!), på gymmet har det varit mycket rock och på jobbet är alltid Sveriges Radio P4 på. Lokalradio och dess journalistik är rolig att lyssna på och dessutom blir man uppdaterad om vad som händer nära en själv och ute i trafiken. Bland annat med hjälp av "Trafikredaktionen".

Ett av dom få nummer man kan utantill är till just "Trafikredaktionen", 020-999 444.


Men åter till Spotify - jag har en spellista på all instrumental musik (ovan) jag hittat och samtidigt gillat till sådan grad att musiken är värd att spara. Musiken i spellistan går under genren "New Age" och har blivit något av min personlighet.

Utan musiken är jag ingenting!


Kanske du hittar något i spelistan som just du gillar?

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards