Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 12 januari 2020

Av Robert - 12 januari 2020 21:15

     


Lördag blev så småningom söndag och vad gjorde man idag som skulle toppa gårdagen? Jo, mera bowling men utan att man själv behöver kröka ryggen för att resa käglor som igår.

Jag var sugen på att bowla utanför träningstid och fick med min fina kollega Josefin som i sin tur tog med sig sin man och lille son - sonen, en supergullig, charmig liten rackare med mycket spring i benen (vilken liten unge har inte det?) som var helt underbar att ha med denna dag! Och efter ca 30-40 minuters spel fick så även lill-grabben vara med och rulla bowlingklot och slå ner lite käglor. Och det gick inte att ta miste på vad han tyckte om bowling - helt makalöst kul tyckte han! Och jag är säker på att när han blir äldre så kommer han kanske vilja ha ett eget bowlingklot att spela med, vem vet?

Dom flesta små barn jag har stött på genom åren har varit väldigt blyga och lite rädda för mig som är över medellängd, men jag gillar barn och det dröjde inte länge förän grabben vågade sig upp i min famn.

Jag tror jag har en speciell energi som tilltalar små barn!


Därefter lite middagmat på närmaste pizzeria- och kebabställe innan jag fick följa med allihopa till EKO och ICA i Birsta, utan att jag hade några förväntningar på att köpa nåt förutom frukostprylar. Men det blev lite inköp!

Det blev lite köksredskap i form av en sk ballongvisp och ett litet rivjärn som jag haft tanke på att köpa länge men inte kommit till skott. Det lilla smala rivjärnet kommer att komma bra till pass när man istället för finhacka vitlöksklyftor riva klyftorna fint till matlagning.

 


Tack alla inblandade för den här underbart fina helgen - det måste göras om!

Redan imorgon börjar jobbet strax före 05.00 vilket gör att jag redan nu när klockan passerat 21.00, säger godnatt!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards