Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Robert - 11 januari 2020 21:55

 

Bildkälla: https://sundsvall.se/wp-content/uploads/2018/10/Over-740x416.jpg



Oj, oj, oj vilken lördag det har varit! 

Klockan var runt 9.30 när jag trotsade träningsvärken i bägge låren och begav mig mot Gärdehov och Nordichallen.

Det årliga arrangemanget "Gärdeskoj" som är Sveriges största inomhuspicknick ägde rum idag. Och det är precis som det låter, picknick inomhus där säkerligen tusentals människor var på plats idag. 

     


Kommunala verksamheter och Idrottsföreningar för barn och ungdomar var där liksom polisen, räddningstjänsten, ambulansen med flera var på plats och lät alla nyfikna få testa på det mesta. Så här fanns det ingen anledning till att sitta still!

Från att provsitta i en polis- eller brandbil till att testa på sporter och aktiviteter som bowling, cornhole och dragkamp som min förening erbjöd. Att testa på bowling var det jag och några till i min idrottsförening ansvarade för genom att bland annat resa käglor (därav mycket krökt rygg) och ge information. Det har varit minst sagt fullt ös hela dagen lång!

Roligast var ju såklart när man gjorde allt för att få göra ungarnas dag på plats i hallen till en toppendag, kan inte komma ihåg senast jag fick träffa och serva så många glada och nyfikna barn!

Alla glädjeskutt jag fick se och alla nöjda skratt jag fick höra när jag var i montern mellan klockan 10-16 idag gjorde att man tog del av glädjen och mådde grymt bra själv, samtidigt som tiden bara flög förbi!


Sveriges största inomhuspicknick som jag nämnde tidigare, nu finns det en ambition från arrangören om att detta evenemang så småningom skulle kunna få kalla sig för "världens största inomhuspicknick". Kanske nåt för Guiness Rekordbok att ha med?!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards