Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 7 januari 2020

Av Robert - 7 januari 2020 07:00

   

För ett halvår sedan tog jag mig an en ny utmaning, testa på poledance. Eftersom jag har ett par kompisar som tränar det så blev jag också intresserad av att pröva på sporten. Kursen jag började på då bestod av åtta träningstillfällen under tidiga sommaren, en gång i veckan. Och nu ikväll 7 januari 2020 är det dags igen!

Den poledance som jag ska utöva närmaste tiden är på nivå 1, vilket jag också utövade för ett halvår sedan. Poledance består av inte mindre än fem olika nivåer, dock är det inget långsiktigt mål för mig att komma till dom högre nivåerna av poledance då min fysik inte räcker till.


Det bästa på studion är att alla är välkomna, gammal som ung, kille eller tjej, stel som en pinne eller vig som en elitgymnast så är man välkommen att pröva på denna sport. Och sen även att man har respekt för varandra oavsett kroppsform, förutsättningar eller kunkapsnivå. På studion är alla lika mycket värda och ska behandlas lika.


Men det är inte bara poledance jag har gett mig in på dom närmaste åtta veckorna. Parallellt med poledance på tisdagar så är jag även på studion under åtta torsdagkvällar för att träna nåt som heter "strength to stretch", (styrka och stretch). Sist jag prövade på det var det en rejäl prövning på kondition, styrka och uthållighet.


Efter den hårda prövningen med styrke- och konditionsträning så går man över till att stretcha vilket är viktigt både när man tränar styrka och tränar poledance.

Värt att nämna är att efter allra första gången för mig på studion så satt träningsvärke kvar i kroppen nästan ända till nästa träning veckan efter, snacka om personligt rekord i träningsvärk!

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards