Aspie behind the wheel

Alla inlägg den 3 januari 2020

Av Robert - 3 januari 2020 21:00

Bloggen utvecklas vilket känns jättekul. Ännu roligare är det när man kan strukturera och även planera bloggens uppbyggnad. Just struktur är något viktigt för en Aspie. När vi har en struktur med fasta rutiner kan känna oss trygga!

Just med mig är det lite annorlunda, jag gillar spontanitet till skillnad från kanske vad många andra Aspies klarar av som är beroende av långsiktig planering. Jodå, jag gillar planering och en fultecknad kalender med aktiviteter, träningar, arbetstider, möten, träffar med mera är så tillfredsställande. Jag kom ur min bubbla för längesedan och behovet av social stimulans bara ökar. Men nog om det! 

Jag lovar mer fördjupning inom det ämnet när tiden är mogen.

Jag tänkte nu lyfta fram det nya här på bloggen, i menyn till vänster!

 

Till att börja med så har det dykt upp ett gäng olika kategorier, det är där strukturen kommer in. Jag kommer att skriva inlägg som kommer sorteras i kategorierna:


- Allmänt 

- Aspietankar och -känslor

- En dag på jobbet

- Foto och musikskapande

- Historier ifrån förarplatsen


En närmare förklaring på vad dessa kategorier står för och vilken betydelse dessa har tror jag inte behövs.

Inlägget där jag berättade om gratis träning genom jobbet hamnade ju direkt i kategorin "En dag på jobbet". Och så småningom kommer framtida inlägg att jämt fördelas under dessa kategorier. 


Sen har det dykt upp lite länkar också! Jag ger er Pauline Wågström som är författare och skådespelare. Och så även en känd föreläsare och bloggare inom ämnet Aspergers syndrom, Joanna Halvardsson.

Något som skiljer mig mot dessa två tjejer är att Joanna och Pauline har fler än en diagnos.

Jag har bara en diagnos i mina papper vilket man kanske får vara glad över.


Sen kunde jag inte låta bli att även länka till min gamla blogg, och även till Autism- och aspergerförbundet. 

Av Robert - 3 januari 2020 13:25

En viktig del i livet om man som jag har ett stillasittande jobb är att röra på sig. Jag ser till att träna 1-2 gånger i veckan på gymmet. Och det roliga är att just det gymmet har min arbetsgivare ett avtal med. Det innebär att vi på den depå jag utgår ifrån får träna på gym eller simma i simhallen helt gratis! Jag tycker det är helt underbart att ha den förmånen, och samtidigt förebygga skador och övervikt. Nu är jag ingen kroppsbyggare utan kör väldigt mycket konditionsträning på både löpband och roddmaskin. Så undrar ni vad jjag tar i bänkpress så kan jag direkt säga att det inte är värt att veta. Men det är mycket bra träning ändå, huvudsaken är väl ändå att man gör något än inget! ?

Sorry för att jag inte rakat mig!! ?

Presentation


Välkommen till Aspie behind the wheel! Jag som skriver denna blogg heter Robert och jobbar i kollektivtrafiken som busschaffis.
I denna blogg skriver jag om hur det är att leva med en NPF-diagnos och samtidigt jobba i ett stressigt men roligt yrke

Länkar

Kategorier

Besöksstatistik

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards